https://images.pexels.com/photos/2781814/pexels-photo-2781814.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=2&h=750&w=1260
Çocukların öğrenme yeteneklerinin artması konusunda çocuk şarkıları önemli bir yer tutacaktır. Küçük çocukların dikkatlerinin çabuk dağılmasından ötürü ilgilerini çeken şeylere yönelmeleri muhtemeldir. Bu yüzden çocukların ilgilerini çeken şekilde anne babaların hareket etmeleri gerekmektedir. Bu hususta kolayca söylenebilecek olan şarkıların devamlı olarak kullanılabilecek yöntemler arasında olduğu söylenebilmektedir. Çocuk şarkıları da bu konuda gereken desteği sağlayacaktır. Şarkının içerisindeki sözlerin basit olması ve ezgisinin de dikkat çekmesi nedeniyle çocukların akıllarında kolaylıkla yer edinebilecek bir konumda bulunacaktır. Bu sayede de anne ve babaların bazı çocuk şarkılarına genel olarak yönelmeleri gibi bir durum da ortaya çıkabilecek türde gelişebilecektir.
Çocukların şarkı sözlerini öğrenmesiyle beraber ebeveynleri ya da okul öncesi öğretmenleri yardımıyla bu şarkının hakkında bilgi sahibi olabilirler. Çünkü küçük yaşlardaki çocukların herhangi bir neden sonuç ilişkisi kurması söz konusu olmayacağından dolayı bu anlamda kendilerine destek vermeleri gerekecektir. Şarkının sözlerinin yanı sıra anlatılmak isteneni de kavramaları halinde hayatları boyunca unutamayacakları bir şarkı olarak kalıcı hale gelmesi söz konusu olacaktır.
Çocuk şarkılarının bestelenmesi genel olarak çocukların zorlanmadan anlayabilecekleri sözler ve melodiler kullanılarak bir araya getirilmiştir. Çocuklar bu şarkıları ilk kez dinlediklerinde anlam çıkarmaları söz konusu olmasa da kolaylıkla söyleyebilmeleri ve diğer arkadaşlarına öğretebilmeleri gibi bir konu mümkün olacaktır. Ancak bu şarkılardan anlam çıkarmak daha karmaşık bir durum olacağından dolayı bu konuda mutlaka destek almaları gerekecektir.
Çocuk şarkısı yazanların var olan şarkılarında hayal gücü öğelerinden yararlandıkları da bilinmektedir. Aynı durum ninniler için de geçerli bir halde bulunmaktadır. Çocuk beyninin sınırsız bir hayal gücüne sahip olmasına bağlı olarak gerçek dışı olan tüm unsurları sorgulamadan ve çabuk bir biçimde kavramaları hali ortaya çıkacaktır. Belirli bir yaşın altında olan çocukların sorgulama ve neden sonuç ilişkisi kurma becerilerinin gelişmemesinden ötürü çocukların bu şarkılara dair sorgulamada bulunmaları mümkün olmayacaktır. Bu yönde hareket edilmesi halinde de çocukların becerilerini daha da yukarıya çıkarmak için son derecede uygun şartlara sahip olan şarkılar olarak da tabir edilen bir konumdadır.