https://images.pexels.com/photos/1231643/pexels-photo-1231643.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=2&h=750&w=1260
Oto ekspertiz raporu oluşturulurken kullanılanın çok sayıda simge vardır. Raporu teslim alan kişiler genellikle otomobillerin ya da diğer araçların durumlarını net olarak kavrayabilmek için söz konusu kısaltmaların veya simgelerin ne anlama geldiğini bilmek isterler. Öyle ki ekspertiz raporları genellikle detaylı incelemelerin sonucunda oluşturulmakla birlikte, yapılan incelemelerin büyük bir kısmında teknolojik cihazlardan yardım alınmaktadır. Güngören oto ekspertiz firmaları da sundukları müşteri odaklı hizmetlerinde, raporları teslim etmeden önce gerekli açıklamaları da ilgili kişilere iletmektedirler. Fakat yine de araç sahipleriyle de anlaşma sağlayabilmek adına rapordaki kısaltmaların ne anlama geldiğini bilmek şarttır. Peki ekspertiz raporundaki kısaltmalar ne anlama gelir? İşte detaylar...

Hasarlı araçların raporlarında genellikle en sık kullanılan ifadelerden biri Aİ olarak bilinir. Aİ, ikinci el olarak satışı gerçekleştirilmek istenilen aracın ağır işlemlere maruz kaldığı anlamına gelir. Yani araçta önemli değişiklikler yapılmıştır. Bu değişimlerin nedeni ise söz konusu aracın karıştığı kazada büyük hasar almış olmasıdır. Motosiklet incelemelerinde de motosiklet ekspertizi bu ifadelere raporlarında yer verebilmektedir. Ekspertiz raporlarında kullanılan bir diğer önemli kısaltma da B veya Bİ'dir. Eğer raporda belirtilen ifade yer alıyorsa satın almayı düşündüğünüz araç orijinal boyaya sahip değildir. Yani boyanmıştır. Özellikle de kaportasında boya bulunan araçların büyük bir hasara uğradığı unutulmamalıdır. Bu da ilerleyen süreçte diğer parçalarda da sıkıntı olabileceği anlamına geliyor.

Hafta açık oto ekspertiz firmalarında da incelemeleri yedi gün boyunca yaptırmak mümkündür. Ayrıca ekspertiz raporu nerede oluşturulmuş olursa olsun kullanılan kısaltmaların her yerde aynı anlama geldiği unutulmamalıdır. Ekspertiz raporlarında sıkça karşımıza çıkan diğer bir ifadeye değinecek olursak akıllara doğrudan D şekli gelecektir. Rapordaki D işaretleri aracın ilgili parçasında değişim oldupunun göstergesidir. Ek olarak ise rapordaki DM kısaltması da harbe hasarının mevcut olduğu anlamına gelmektedir. Diğer işaretleri ise; Ç- Çizik, EM- Ezik, GM- Göçük, K-Kırık ve de LB lokal boyalı şeklinde yorumlanabilecektir. Ekspertiz raporlarında sıkça karşımıza çıkan N ise araçların normal veya aksamlarının normal olduğu anlamına gelir.