Son dönemde teknolojinin gelişmesi ile birlikte sosyal medyaya verilen önem de aynı oranda artmıştır. İnsanlar zamanlarının çoğunu sosyal medya platformlarında geçirmeye başlamıştır. Orada yapılan paylaşımlar, diğer medya platformlarına oranla daha fazla önem kazanmıştır. Bu platformlara verilen önem de yalnızca bireysel olarak kişileri değil, kurumların da dikkatini çekmiştir. Eskiden özellikle televizyonlarda yapılan reklam ve tanıtımlar da bir bakıma boyut değiştirerek sosyal medya platformlarına taşınmıştır.
Bu platformlarda yüksek sayıda kitle edinen ve tanınan İnfluencer'larda marka tanıtımları açısından son derece aranan kişiler olmuştur. İnsanlar ile doğal ve samimi bir şekilde iletişim kurmaları bu kişilerin daha çok dikkate alınmasını sağlamıştır. Televizyonda yayınlanan reklamların daha resmi ve samimiyetten uzak olması kişilerin artık çok da aradığı bir durum değildir. İnsanlar kendileri ile aynı problemleri yaşayan, onları daha iyi anlayan kişilerin söylediklerine daha çok önem vermeye başlamıştır. Bu yakınlık hissi kişilerde güvenin oluşmasını sağlamış ve tanıttığı ürünlerin ve verdikleri tavsiyelerin daha etkili olduğu gözlemlenmiştir. Bu amaçla üretilen içerikler de markalar tarafından daha çok dikkate alınmaya başlanmıştır.
Tanınan kişilerin sayısı git gide artmaktadır. Bu da sosyal medya platformlarında da rekabetin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Yani artık takipçi sayısının yanı sıra; üretilen iş ve reklam pazarlama konusu da önem kazanmıştır. Inflencerlerin paylaşımlarını nasıl yaptığı ve markaların reklamlarını nasıl pazarladığı önem verilen bir konu haline gelmiştir. Bu nokta da devreye Influencer ajansları girmiştir. Influencer ajansı, influencerlere sosyal medyada tanınmış kişilerin içeriklerini üretmesine ve reklam pazarlamalarında izleyeceği yolları göstermektedir. Bu sayede rekabetin ortaya çıktığı platformlarda markaların bu kişileri reklam amaçlı tercih etmesine olanak sağlamaktadır. Kişilerin hesaplarını nasıl daha iyi bir noktaya getirebileceğinin yanı sıra içerik üretimine de yardımcı olmaktadırlar.
Büyük kitleler tarafından takip edilen kişilerin yapacağı paylaşımlar son derece önemlidir. Öncelikle onları takip eden ya da takip edecek kişilerin neye ihtiyacı olduğunu belirlemek gerekir. İhtiyaçları ve talepleri belirledikten sonra ajanslar sayesinde içerikler üretilir ve kitlenin daha da büyümesi sağlanır. Bu durumda da Influencer ajansı çok büyük önem taşımaktadır.